Nuo 2021 m. veikianti nevyriausybinė organizacija padeda žmonėms atrasti augalinį maistą ir jo naudą sveikatai, aplinkai bei gyvūnų gerovei. Siekdama pokyčių, ji telkia ir edukuoja visuomenę bei bendradarbiauja su verslais ir institucijomis, kad parduotuvėse netrūktų augalinių produktų, o kavinėse bei viešųjų įstaigų valgyklose – kokybiškų augalinių patiekalų. Šiandien organizacija tampa nauja informatyviausia platforma apie augalinę mitybą Lietuvoje – „Augalyn“. Apie pokyčius plačiau pasakoja organizacijos vadovė Meda Šermukšnė.
Iššūkiai įkvėpę pokyčiams
M. Šermukšnė pasakoja, kad iki šiol veikla buvo vystoma net trimis skirtingais prekės ženklais: „Tai buvo kūrybiški ir konceptualūs pavadinimai: „Gyvi Gali“, „Nori Gali“ bei „Čia Gali“. Bet savo kūrybiškumu džiaugėmės tik iki tol, kol supratome, jog bendruomenei ir partneriams toks žodžių žaismas buvo nuolatinis galvosūkis prisiminti: kaip kurį kirčiuoti, kur kokią informaciją rasti bei kuriam paramą paskirti.“
Ši savikritiška refleksija tapo postūmiu pokyčiams. „Siekėme tapti patogiu ir visiems lengvai prieinamu augalinės temos centru, tad sutelkėme iki šiol po skirtingas paskyras, svetaines ir resursus pasklidusią informaciją į vieną bendrą platformą – „Augalyn“, kad žmonės patogiai viską rastų vienoje vietoje“, – pasakoja organizacijos vadovė.
Spalvos iš lėkščių persikėlė į identitetą
Atsinaujino ne tik pavadinimas – keičiasi visas organizacijos identitetas. M. Šermukšnė atkreipia dėmesį, kad naujasis „Augalyn“ logotipas yra ne žalias ir netgi be lapų: „Augalinio maisto niekada nesiejome vien su žalia spalva, lygiai kaip augalinių produktų – su nuobodžiu garnyru lėkštės pakraštyje. Mums tai – spalvų, skonių, tekstūrų ir nesibaigiančio įkvėpimo patiekalams šaltinis. Visapusės įvairovės lėkštėje idėja ir tapo naujojo logotipo, o kartu ir viso vizualinio identiteto pagrindu“, – sako M. Šermukšnė.
Veiklos kryptys: nuo receptų iki politikos
Atsinaujinus organizacijos veiklos struktūrai, strateginės jos veiklos kryptys išlieka tos pačios: tai darbas su visuomene, verslu ir instituciniais pokyčiais. Visuomenė „Augalyn“ platformoje atras augalinius receptus, praktinius patarimus, mokslu grįstus straipsnius, taip pat restoranų ir kavinių naujienas.
Be to, visi norintys įsitraukti daugiau augalinio maisto į kasdienybę yra kviečiami išbandyti nemokamą „Augalinių atradimų programą“, su šurmuliuojančia bendruomene, nuotolinėmis specialistų paskaitomis ir kitu įkvepiančiu turiniu. Verslui teikiamos konsultacijos produktų ir patiekalų pozicionavimo, auditorijos pažinimo, meniu planavimo bei kitais klausimais. Maisto produktų gamintojams organizacija suteikia galimybę gauti tarptautinį „V-Label“ sertifikatą.
Norint puoselėti visuomenės sveikatą ir skatinti tvarią verslo plėtrą, būtinas ir valstybės įsitraukimas. Todėl „Augalyn“ aktyviai bendradarbiauja su sprendimų priėmėjais, siekdama, kad augalinio maisto verslai turėtų palankias augimo sąlygas, o valstybinėse įstaigose – nuo ligoninių iki mokyklų – netrūktų kokybiško, įvairaus ir sveiko augalinio maisto pasirinkimo.
Augalinius skonius atranda jau daugiau nei 33 tūkst. lietuvių
Per beveik ketverius veiklos metus organizacija suspėjo nuveikti reikšmingų darbų: augalinių atradimų programą išbandė jau daugiau nei 33 tūkst. žmonių, prie augalinės restoranų kampanijos prisijungė 73 restoranai, išleista 12 autorinių augalinių receptų leidinių. Atliktas augalinių produktų asortimento vertinimas didžiuosiuose prekybos tinkluose, įgyvendinta visuomenės apklausa apie lietuvių mitybos pasirinkimus.
„Tikimės, kad atsinaujinimas padės įkvėpti dar daugiau žmonių su mumis keliauti sveikyn, skanyn ir visaip kaip Augalyn“, – sako organizacijos vadovė M. Šermukšnė.