Close Menu
Sveikataplius.lt – Apie sveikatą ir ligasSveikataplius.lt – Apie sveikatą ir ligas
    Karštos naujienos

    Iš profesorės lūpų: 6 faktai apie tyliąja žudike vadinamą hipertenziją

    May 16, 2025

    Kas antras Lietuvoje miršta dėl širdies ligų: kuo skiriamės nuo kitų valstybių ir kaip apsisaugoti?

    May 14, 2025

    Apie tai, ką vyrai dažniausiai nutyli: gydytojos patarimai, padėsiantys susigrąžinti libido

    May 14, 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Sveikataplius.lt – Apie sveikatą ir ligasSveikataplius.lt – Apie sveikatą ir ligas
    • Straipsnio talpinimas
    • Pradžia
    • Sveikata

      Kas antras Lietuvoje miršta dėl širdies ligų: kuo skiriamės nuo kitų valstybių ir kaip apsisaugoti?

      May 14, 2025

      Apie tai, ką vyrai dažniausiai nutyli: gydytojos patarimai, padėsiantys susigrąžinti libido

      May 14, 2025

      Vyrų sveikata po 30-ies, 40-ies ir 50-ies: kaip keičiasi kūno poreikiai?

      May 8, 2025

      Priežastys, kodėl vaikai pradeda vartoti psichoaktyvias medžiagas, gali būti įvairios – nuo smalsumo iki nerimo

      May 5, 2025

      Gydytoja atskleidė, kokios medžiagos būtinos kiekvienam, norinčiam išsaugoti gerą regėjimą

      April 24, 2025
    • Naujienos

      Lietuva – pirmoji iš Baltijos šalių, kurioje galima įsigyti nereceptinius vaistus internetu

      April 14, 2025

      Duris atvėrus atnaujintam „Eglės reabilitacijos centrui“, kauniečiams sutrumpės eilės reabilitacijos paslaugoms gauti

      March 6, 2025

      Lietuvos sanatorijose ir reabilitacijos centruose – rekordinis lankytojų antplūdis

      February 26, 2025

      Vilniuje duris atveria pirmoji privati neuromoduliacijos klinika „Neuropulsas“ – nauja era medicinoje

      February 14, 2025

      Slaugos paslaugos namuose: svarbūs pokyčiai, kuriuos privalai žinoti!

      February 13, 2025
    • Ligos

      Iš profesorės lūpų: 6 faktai apie tyliąja žudike vadinamą hipertenziją

      May 16, 2025

      Tylus pavojus po kojomis: kaip apsisaugoti nuo erkių platinamos pavojingos ligos?

      March 3, 2025

      Labai retos ligos – pavojus ir pacientams, ir valstybei: ar įmanoma padėti visiems?

      February 26, 2025

      Šios ausų, nosies ir gerklės ligos tyko jūsų kasdien – sužinokite, kaip jų išvengti, kol nevėlu

      February 12, 2025

      Sergamumas onkologinėmis ligomis auga: žmonės vis dar vengia prevencijos ir ignoruoja simptomus

      February 4, 2025
    • Vaistai

      Žmonėms skirtų vaistų komitetas, ŽSVK (angl. Committee for Medicinal Products for Human Use, CHMP) rekomenduoja ES patvirtinti „Duvyzat“ – vaistą, skirtą Diušeno raumenų distrofijai gydyti

      April 29, 2025

      Vaistininkė: sąnarių ligų maisto papildais nepagydysite

      March 14, 2023

      Slyvos – geresniam virškinimui bei savijautai

      March 14, 2023

      Pasitikrinkite, ar mokate rūšiuoti vaistus: 5 esminės taisyklės

      March 14, 2023
    • Patarimai

      Aukšta vaiko temperatūra gali padėti kovoti su virusais – neskubėkite jos mažinti

      March 5, 2025

      Kai nerimas virsta panika: štai kaip įveikti karo baimę ir vienas įprotis, kuris gali pakeisti viską

      March 4, 2025

      Snieglentės sportas be traumų – ką svarbu žinoti?

      February 24, 2025

      Vaikų peršalimo ligos: ką daryti, kai jūsų atžala iš darželio vėl parsineša slogą?

      February 18, 2025

      Kas lemia moterų plaukuotumo didėjimą ir kaip efektyviai spręsti šią problemą?

      February 18, 2025
    • Video

      Sveikatos patarimai: širdies ir kraujagyslių ligos

      March 14, 2023

      Širdies ligos: kaip saugoti ir tausoti širdį

      March 14, 2023
    Sveikataplius.lt – Apie sveikatą ir ligasSveikataplius.lt – Apie sveikatą ir ligas
    Home»Naujienos»Mažiau cukraus ir ryškumo lentynose: kaip požiūris į sveiką vaikų mitybą keičia reklamos tradicijas?
    Naujienos

    Mažiau cukraus ir ryškumo lentynose: kaip požiūris į sveiką vaikų mitybą keičia reklamos tradicijas?

    LukasBy LukasJune 2, 2023No Comments4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit WhatsApp Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest WhatsApp Email

    Birželio 1-ąją, Tarptautinę vaikų gynimo dieną, dažnai palydi vaikams skirtos pramogos ir kitas dėmesys: koncertai, žaidimai, dovanos ir dar daugiau. Tačiau šią dieną padažnėja ir diskusijų dėl reklamos bei rinkodaros priemonių, kurios susijusios su vaikais, etiškumo. Pastebima, jog vis daugiau įmonių tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje peržiūri savo rinkodaros strategijas, pavyzdžiui, dėmesį labiau skirdamos tinkamos vaikų mitybos skatinimui.

    Remiantis Vilniaus universiteto (VU) mokslininkų tyrimais, maždaug ketvirtadalis 7–14 m. amžiaus vaikų Lietuvoje turi viršsvorio ir yra nutukę. Su šia problema susiduria ir kitos Europos Sąjungos (ES) šalys: bendrijoje jau 20 metų auga viršsvorio turinčių moksleivių skaičius. Tuo metu Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) nurodo, kad vos 1 iš 5 vaikų per dieną suvalgo reikiamą daržovių kiekį, kur kas dažniau pasirenkami per daug cukraus turintys produktai, kurie paprastai išsiskiria ir ryškiomis pakuotėmis.

    „Vaikai, skirtingai nei suaugusieji, nesirenka produktų pagal tai, sveiki jie ar ne. Jeigu prekės dizainas yra su vaikiškais elementais, pieštais animaciniais veikėjais, gyvūnais ir pan., tokia prekė tikrai labiau atkreips vaiko dėmesį. Prekybininkai taip pat gali padėti tėvams formuoti vaikų sveikos mitybos įpročius, atsisakydami ryškių, dėmesį atkreipiančių etikečių, kuriomis paženklinti sveikatai mažiau palankūs produktai“, – sako „Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė Ilona Čiužienė.

    Etiškas verslo požiūris ir tėvų vaidmuo

    Į vaikus orientuotos reklamos apimtys Europoje auga kasmet: 2020 m. ši rinka siekė 3,5 mlrd. eurų, o 2021 m. – per 4,6 mlrd. eurų. VU Verslo mokyklos docentė dr. Elzė Rudienė teigia, jog reklamos įtaka vaikams – tik didėja.

    „Jei anksčiau vaikus būdavo galima pagauti prie televizoriaus, dabar jie daugiau laiko praleidžia skaitmeninėje erdvėje – tai pastebi ir reklamų užsakovai. Tačiau tiek Europoje, tiek ir kitose pasaulio šalyse taikomi įvairūs apribojimai, kuriais stengiamasi nustatyti, ką galima ir ko negalima daryti vaikams skirtose reklamose. Vis dėlto, visų atvejų numatyti neįmanoma – įstatymuose apibrėžiami tik bendriniai dalykai, o galutinį sprendimą, įvertinus ir etikos aspektą, dėl vaikams skirtos reklamos priima pačios įmonės“, – sako doc. dr. E. Rudienė.

    Tačiau pasak psichologės, edukologės, geštalto psichoterapijos praktikės Vilijos Malinauskaitės, kur kas svarbesnis vaidmuo tenka tėvams, kurie galėtų ir turėtų papasakoti savo vaikams, kas yra reklama bei koks jos tikslas. Ji taip pat pataria nebijoti vaiko nusivylimo ir pykčio, negavus norimo daikto.

    Ar nerodyti vaikams reklamų?

    Kaip teigia V. Malinauskaitė, vaikas, ypač ikimokyklinio amžiaus, dar neturi abstraktaus, loginio ir kritinio mąstymo, todėl jis tiesiogiai priima matomą reklamą: ar tai būtų vaizdo klipas, ar ryški pakuotė.

    „Vaiką yra ne tik lengva paveikti ar įtikinti, bet taip pat lengva pripratinti prie jam malonių reginių, garsų ir kitų dirgiklių. Todėl ir reklamą jis gali suvokti kaip malonumą teikiantį dalyką, kurio norisi dar ir dar. Taip gali formuotis įgūdis sekti ir stebėti reklamas bei siekti jose siūlomų dalykų, kas gali tapti įpročiu, o juos, kaip žinia, keisti yra sunku. Be to, kai kurios reklamos, kurių paveikti vaikai verčia tėvus pirkti nebūtinas prekes, turi manipuliacijos efektą: joks tėvas nenori matyti savo vaiko nelaimingo, ir pats tokiu būdu įsivelia į reklamos kūrėjų žaidimus“, – tikina V. Malinauskaitė.

    I. Čiužienė sako, kad „Lidl“ grupė yra įsipareigojusi iki 2025 m. pakeisti visų „Lidl“ privačių prekių ženklų produktų, mažiau palankių sveikatai ir pasižyminčių vaikišku dizainu, pakuotes, padarant jas kuo labiau neutraliomis: „Visos „Lidl“ grupės, veikiančios 31-oje šalyje, mastu nusprendėme imtis veiksmų, kuriais padėtume tėvams sveikiau maitinti savo vaikus. Taip siekiame maksimaliai apsaugoti vaikus nuo impulsyvių pirkimų, kai įsigyjami ne patys sveikatai draugiškiausi produktai.“

    Mažiau palanku sveikatai – mažiau dėmesio lentynose

    Į pagalbą tėvams ateina ir ES. Bendrijos politikai tikslingai siekia apriboti į vaikus nukreiptą komunikaciją, kai kalbama apie sveikatai mažiau palankius produktus, pavyzdžiui, keičiant pakuočių dizainą, jog jos neatkreiptų dėmesio prekių lentynose.

    „Kai kurios šalys jau yra įsivedusios maisto produktų naudingumo sveikatai ženklinimą – raides nuo A iki E, kur A žymi sveikatai palankiausią maistą. Toks žymėjimas privalo būti priekinėje pakuotės dalyje, ir jis turi būti aiškus bei ryškus. Itin pabrėžiama, kad nesveikų, cukraus, druskos ir kitų priedų kupinų užkandžių sudėtis būtų aiškiai išskirta, atitinkamai apribojant jų vizualinį patrauklumą vaikams“, – teigia VU Verslo mokyklos docentė E. Rudienė.

    Skirstant produktus į mažiau ir labiau sveikatai palankius, „Lidl“ vadovaujasi PSO kriterijais. Jie apima maisto produktų energinę vertę, taip pat riebalų, cukraus, druskos, pridėtinių saldiklių kiekį maisto prekėse.

    „Jau dabar savo privačių prekių ženklų produktų, kurių pakuotės atkreipia vaikų dėmesį, į reklamą nededame. Jeigu produktai yra sveikatai nepalankūs, bet su sena pakuote, jų jau nebereklamuojame nuo šių metų kovo. Be to, pristatę Sąmoningos mitybos politiką, siekiame informuoti kuo didesnį suinteresuotų šalių ratą – tiek tiekėjus, tiek ir konkurentus. Norime, kad šiuo pavyzdžiu pasektų kuo daugiau žmonių bei įmonių, ir kad tai darytų visi, nes manome, jog tai yra svarbu ir teisinga“, – teigia „Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė I. Čiužienė.

    Elzė Rudienė Ilona Čiužienė Lidl Lietuva Naujiena Vilija Malinauskaitė
    Lukas

    Taip pat skaitykite:

    Iš profesorės lūpų: 6 faktai apie tyliąja žudike vadinamą hipertenziją

    May 16, 2025

    Kas antras Lietuvoje miršta dėl širdies ligų: kuo skiriamės nuo kitų valstybių ir kaip apsisaugoti?

    May 14, 2025

    Apie tai, ką vyrai dažniausiai nutyli: gydytojos patarimai, padėsiantys susigrąžinti libido

    May 14, 2025
    Ar jau skaitėte?
    Ligos

    Iš profesorės lūpų: 6 faktai apie tyliąja žudike vadinamą hipertenziją

    By LukasMay 16, 20250

    Gegužės 17-ąją minima Pasaulinė hipertenzijos diena. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) 2023 m. duomenimis, su šia…

    Kas antras Lietuvoje miršta dėl širdies ligų: kuo skiriamės nuo kitų valstybių ir kaip apsisaugoti?

    May 14, 2025

    Apie tai, ką vyrai dažniausiai nutyli: gydytojos patarimai, padėsiantys susigrąžinti libido

    May 14, 2025

    Vyrų sveikata po 30-ies, 40-ies ir 50-ies: kaip keičiasi kūno poreikiai?

    May 8, 2025
    Reklama
    Apie mus
    Apie mus

    Sveikata, vaistai, ligos - tai mūsų gyvenimo dalis. Sužinokite visas naujienas vienoje vietoje. Kokybiška informacija mąstantiems žmonėms.

    Kontaktai:

    El.paštas:: labas@sveikataplius.lt

    © 2023 Kopijuoti draudžiama

    Naujienos
    • Iš profesorės lūpų: 6 faktai apie tyliąja žudike vadinamą hipertenziją
    • Kas antras Lietuvoje miršta dėl širdies ligų: kuo skiriamės nuo kitų valstybių ir kaip apsisaugoti?
    • Apie tai, ką vyrai dažniausiai nutyli: gydytojos patarimai, padėsiantys susigrąžinti libido
    • Vyrų sveikata po 30-ies, 40-ies ir 50-ies: kaip keičiasi kūno poreikiai?
    • Priežastys, kodėl vaikai pradeda vartoti psichoaktyvias medžiagas, gali būti įvairios – nuo smalsumo iki nerimo

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.